logo hadbarot hasviva

הדברה בחדרי שינה

מחפשים שירות הדברה בחדרי שינה מבעל מקצועי אמין ומקצועי? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

אנו מסוגלים להכיל מזיקים בשלל מקומות. לא נקפוץ להזמין הדברה לאחר הופעתו של יתוש בודד בחדר המדרגות. גם לא אם ראינו ג'וק במטבח. לא נצלצל במיידי למדביר אם ראינו עכבר רץ מתחת ללובי הבניין שלנו. אולם אם המזיקים פלשו אל תוך חדר השינה שלנו, האזור האינטימי ביותר עבורנו, לא יהיה מנוס מביצוע הדברה בחדרי שינה באופן מידי.

 

המזיקים בחדר השינה

חשוב לדעת תחילה מי הם אותם המזיקים אשר סביר שנפגוש בחדר השינה דווקא. הרי זבובים, נמלים, חולדות ומקקים, מופיעים בכל מקום בבית, בחדר המדרגות, במשרד או בגן השעשועים. בניגוד אליהם, ישנה קבוצה קטנה של מזיקים עבורה חדר השינה הוא אזור מועדף במיוחד. באותה קבוצה נכללים היתושים ופשפש המיטה.

הפשפשים

פשפשים הינה משפחת חרקים טפילים, הניזונים מדמם של בעלי חיים אחרים. זוהי הסיבה בגינה אנו מוצאים פשפשים אצל חיות המחמד שלנו ואת פשפש המיטה אצלנו אצל בני האנוש. פשפש המיטה הוא מין ספציפי ממשפחת הפשפשים, הנטפל במיוחד לבני האדם.

פשפש המיטה מטפס על גופו של האדם, לרוב בזמן שהוא ישן. הפשפש נעצר על בטנו, גבו או חזהו של האדם. ראשית, פשפש המיטה יאלחש את האזור ממנו הוא רוצה למצוץ דם. בשלב הבא, הפשפש יתחיל לאכול וימצוץ דם מהאדם לאחר שיעקוץ אותו.

עקיצת פשפש המיטה לא נחשבת כמסוכנת לבני האדם ולא צפויה להעביר מחלות. עם זאת, עקיצת פשפש המיטה אינה נעימה כלל וכלל והיא גורמת לתחושות כאב וגירוד למשך מספר ימים. נזק זה מצדיק ביצוע הדברה בחדרי שינה כנגד פשפש המיטה.

זיהוי הפשפש

השלב הראשון בהדברת חדרי שינה מפני פשפש המיטה, הוא זיהוי הפשפשים. מאחר שפשפש המיטה הוא חיה מיניאטורית למדי, לא בקלות נבחין בו. נצטרך לפעול באופן מתוחכם ומודע כדי לזהות את הופעתו של פשפש המיטה בביתנו ולבצע הדברה בחדרי שינה.

האינדיקציה הראשונה להימצאותו של פשפש המיטה ולצורך בביצוע הדברה בחדרי שינה, הוא זיהוי עקיצותיו של פשפש המיטה. כאמור לעיל, האזורים המועדפים על פשפש המיטה לצרכי עקיצות, הם הבטן והגב. לפשפש המיטה תכונה מעניינת לפיה הוא אינו מסתפק בעקיצה אחת אלא הוא נהנה לעקוץ את האדם כמה פעמים באותו אזור.

מאחר שזהו המצב, כאשר נזהה מצבור של עקיצות באזור הבטן או הגב נוכל לשער, ברמת ביטחון גבוהה, כי מדובר בפשפש המיטה ויש בצע הדברה בחדרי שינה.לאחר שההשערה עלתה לאור העקיצות, נמשיך לשלב הווידוא. ננסה לחשוב בראש של פשפש.

פשפש המיטה אוהב להסתתר במקומות חמים ונעימים לאורך היום, הקרובים למיטה בה הוא מוצא מזון בשעות הלילה. היתרון במקום זה הוא שהחמימות מהווה מצע נוח להטלת ביצים והמיטה מהווה מקור מזון מספק ומשובח.

כעת, נסרוק את התמונות המצויות בקרבת המיטה. נסיר את התמונות מהקיר ונהפוך אותן. נסתכל טוב טוב על האזור שבין מסגרת התמונה לבין התמונה עצמה. זווית זו אהובה במיוחד על הפשפשים. אם זיהינו כבר כאן פשפש, זהו הזמן להזמין מדביר לצורך ביצוע הדברה בחדרי שינה. זיהוי הפשפשים ייעשה באמצעות איתור מקבץ חרקים דמויי נקודות בצבע חום כהה עד שחור.

אם עוד לא זיהינו פשפש, נרים את המזרן. נסרוק את פאות המזרן תוך התמקדות משמעותית באזור התפר שבין המזרן לבין שוליו. כזכור, הפשפשים אוהבים אזורי מסתור חמימים. לכן, נקדיש תשומת לב מיוחדת לכפלים במזרן בהם הפשפש צפוי להימצא. אם מצאנו פשפשים, נבצע הדברה בחדרי שינה.

הדברת פשפש המיטה

כעת, הגיעה העת לעסוק בדרכים לביצוע הדברת פשפש המיטה במסגרת הדברה בחדרי שינה. הדרך היעילה ביותר היא באמצעות שאיבה, קיטור וריסוס. בשלב הראשון, המדביר ישאב בעזרת שואב אבק מקצועי את המיטה לצורך הדברה בחדרי שינה. במסגרת שאיבה זו יישאבו כלל ביצי פשפש המיטה וזהו הצעד הראשון בדרך להדברה בחדרי שינה. שלב זה הינו קריטי למדי, שכן לאור קצב ההתרבות של הפשפשים, ריסוס שלא ישמיד את הביצים יהיה לא יעיל בעליל.

השלב השני במסגרת הדברת פשפש המיטה בחדר השינה שלכם, הוא הדברת הפשפש בעזרת קיטור. לאחר שהמיטה נשאבה, המדביר יעבור עליה עם מכונת קיטור מקצועית. מכונה זו תטיח את האדים בעוצמה על המזרן ותשמיד את רוב רובם של פשפשי המיטה.

יהיו מעט פשפשי מיטה שישרדו את ההדברה. כמו כן, הפשפשים יוכלו לחזור למיטה לאחר הדברת פשפש המיטה באמצעות קיטור בלבד. לכן, לאחר הקיטור, המדביר ירסס את החדר כולו. הריסוס יבטיח לכם סביבה נקייה מפשפש המיטה לאורך שנים ובכך תושלם הדברה בחדרי שינה.

יתושים

יתושים שמחים אף הם להגיע לחדר השינה שלכם, לאור המכנה המשותף של היתושים ושל הפשפשים. גם היתושים ניזונים מהדם שלכם וגם הם ישמחו לעשות זאת כאשר אתם ישנים. היתושים, או ליתר דיוק נקבת היתוש, מחדירה אל גופכם חומר מאלחש. לאחר מכן, היא פוצעת את גופכם ומחדירה לתוכו את החדק שלה המשמש עבורה בתור קשית והיא ניזונה מהדם שלכם בלילה, בתוך חדר השינה שלכם.

השלב הראשון בהדברת יתושים הוא ייבוש מקורות מים עומדים קטנטנים, דוגמת היקוות מים בתחתית של אגרטל או ברז מטפטף היוצר שלולית. זאת, מאחר שמקומות אלו מהווים כר פורה להטלת ביצי יתושים. בנוסף, תוכלו להציב בחדריכם קוטל יתושים המושך אליו את היתושים ומשמיד אותם. אם הקוטל לא יעזור, הזמינו מדביר לריסוס.
יש לבחור אך ורק במדביר מורשה המחזיק ברישיון מטעם המשרד להגנת הסביבה. הרישיון ניתן רק לאחר עמידה בתנאי קורס המדבירים שעורך המשרד וכן לאחר הוצאת תעודת יושר מהמשטרה. חשוב לוודא כי רישיונו של המדביר בתוקף וכן כי סוג הרישיון רלוונטי – רישיון להדברות פנים או להדברות חוץ, או הכי טוב להזמין לצרכי הדברת בניין מדביר המחזיק גם ברישיון להדברת פנים וגם ברישיון להדברת חוץ. כמו כן, עליכם לוודא עם המדביר כי הוא משתמש אך ורק בחומרים המותרים על ידי המשרד להגנת הסביבה ולא בחומרים אחרים, שיכולים להיות יעילים אך מזיקים ומסוכנים. בנוסף, וודאו עם המדביר כי הוא אכן מנפיק דו"ח הדברה מפורט לאחר ביצוע העבודה, כפי שהוא מחויב מהחוק ומהתקנות בנושא. זהו הממד הבטיחותי בבחירת המדביר, ולמעשה מדובר בממד החשוב ביותר. אלא שממד זה לא מספיק לבדו. יש להוסיף לו ממדים נוספים של יעילות ומקצוענות, וכן ממד של עלות השירות. באשר ליעילות ולמקצוענות, רצוי לשמוע המלצות הן מחברים ומשפחה והן המלצות אינטרנטיות באשר למדביר פשפש המיטה באופן ספציפי. ההמלצות האינטרנטיות יעניקו לנו מדגם מייצג רחב מספיק וההמלצות מחברים וממשפחה יעניקו לנו מידע אמין דיו.  בשלב האחרון, נפנה לאותם מדבירים העומדים בתנאי הרגולציה עליהם שמענו את ההמלצות החמות ביותר, ונבקש מהם הצעות מחיר. מבין הצעות מחיר אלו, נבחר בהצעה הזולה ביותר. בהצלחה!
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
הדברות הסביבה
הדברות הסביבה
הדברות הסביבה מובילים את תחום ההדברות בישראל. עם צוות של מדבירים מוסמכים בכל סוגי ההדברות, ברמות רעילות שונות. הדברות הסביבה שמים דגש על שירות מקצועי ואדיב, בהתאמה מלאה לצרכי הלקוח. מענה 24/7 לבעיות מזיקים מכל הסוגים ובכל סוגי המבנים.
מידע נוסף סביב הנושא
הדברה בגנים ציבוריים

מחפשים שירות הדברה בגנים ציבוריים מבעל מקצועי אמין ומקצועי? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב

הדברה בגני ילדים

מחפשים שירות הדברה בגני ילדים מבעל מקצועי אמין ומקצועי? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב

הדברה באולמות

מחפשים שירות הדברה באולמות מבעל מקצועי אמין ומקצועי? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה

הדברה בחדר מדרגות

מחפשים שירות הדברה בחדר מדרגות מבעל מקצועי אמין ומקצועי? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב

הדברה בגג

מחפשים שירות הדברה בגג מבעל מקצועי אמין ומקצועי? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה

הדברה במפעלים

מחפשים שירות הדברה במפעלים מבעל מקצועי אמין ומקצועי? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה