logo hadbarot hasviva

הדברה בחדר מדרגות

מחפשים שירות הדברה בחדר מדרגות מבעל מקצועי אמין ומקצועי? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

ועד בית של בניין אחראי לניהולו השוטף ולתחזוקתו של הבניין. אחריות זו באה לידי ביטוי בפועל במגוון של דרכים. בקיץ, אחת מהמרכזיות שבהן, היא הזמנת מדביר להדברה בחדר מדרגות. מאמר זה יעניק לוועדת הבית ולדיירים את המידע הדרוש על הדברה בחדר מדרגות, כדי להפוך את החוויה לפשוטה, יעילה ומקצועית יותר.

 

הצורך בהדברה

בעבר, וועדי בית רבים נהגו להזמין מדביר לביצוע הדברה בחדר מדרגות עם תחילת הקיץ, כהכנה לקראת העונה החמה בה המזיקים פושטים על הבניין. פעולה זו הייתה בבחינת הקדמת תרופה למכה כדי להנות מקיץ ללא מזיקים. אלא שהדברה בחדר מדרגות משמת הן כתרופה והן כמכה בפני עצמה. ההדברה פותרת את בעיית המזיקים אך גורמת לבעיות אחרות.

מכיוון שכך, התקנות החדשות של המשרד להגנת הסביבה אוסרות על ביצוע הדברה מונעת. הדברה בחדר מדרגות לא תבוצע לפני שהופיעו בכלל מזיקים בבניין אלא רק לאחר שהמזיקים הופיעו בבניין בפועל. כמובן שאין צורך לחכות למכת ג'וקים או יתושים כדי לבצע את ההדברה. די בראשית ראיה לקיומם של אלו בחדר המדרגות כדי להזמין מדביר לביצוע הדברה בחדר מדרגות אולם כאמור, ההדברה לא תוכל להיות הדברה מונעת.

הדברה בחדר מדרגות

ניקיון ותחזוקה

האיסור על ביצוע הדברה מונעת מוביל לכך שהחשיבות של ניקיון ותחזוקה שוטפת, עולה במיוחד. ג'וקים נמשכים לריקבון וללכלוך. יתושים למקוואות מים עומדים קטנטנים. נמלים נמשכות אל שאריות מזון וזבובים יצטרפו אל חבריהם הג'וקים במרדף לאחר הריקבון.

כפי שניתן להסיק מכל האמור, מניעת הופעת עובש בבניין, סילוק זבל וייבוש שלוליות מים קטנות, יפחיתו בעשרות אחוזים את הסיכויים להופעתם של מזיקים בבניין. כמובן שלא מדובר בפתרון הרמתי לבעיה והסבירות שתזדקקו לבצע הדברה בחדר מדרגות עודנה לא מבוטלת, גם אם אתם מתחזקים את הבניין כראוי באופן שוטף. אלא שלניקוי ולתחזוקה יתרונות רבים בכל מקרה וההפחתה בכמות המזיקים כמעט וודאית.

הדברה בחדר מדרגות

מקור המזיקים

ייתכן שאתם תוהים לעצמכם, אם אתם מנקים כראוי את הבניין, מהיכן מגיעים המזיקים. התשובה היא שלא חסרים מקומות מהם הם מגיעים באופן המצריך ביצוע הדברה בחדר מדרגות. המזיקים עשויים לחדור אל תוך הבניין מפתחי הביוב הסמוכים לו. לעיתים הם מוצאים מפלט מהחום בתוך ארונות החשמל והתקשורת.

בפעמים אחרות, הם בכלל מגיעים מהגג אותו תתקשו יותר לנקות. כך, המזיקים נכנסים לבניין ויש צורך בביצוע הדברה בחדר מדרגות.

הדברה בחדר מדרגות

ביצוע ההדברה

כעת, לאחר ההקדמות והמבואות הדרושים, הגיעה העת לעסוק בביצוע הדברה בחדר מדרגות בפועל. לשם ביצוע הדברה בחדר מדרגות, נציגי וועד הבית יתקשרו עם מדביר שיבוא לבצע את ההדברה. להלן נפרט בדבר אופן בחירת המדביר בדרך המוצלחת ביותר.

המדביר יגיע אל הבניין, הדיירים יתפנו ממנו מבעוד מועד עקב השימוש בחומרים כימיים מסוכנים ויתחיל בביצוע הדברה בחדר מדרגות. הדברה בחדר מדרגות נפתחת, כאמור, עם ריקון הבניין והציוד מחדר המדרגות. תצטרכו, למשל, להוציא את כל האופניים והעגלות המצויים בתחתית הבניין מתחת לגרם המדרגות כדי שהמדביר יוכל להדביר באין מפריע.

בשלב הבא, המדביר יתחיל בריסוס של כל הקומות, תוך דגש מיוחד על מקומות מסתור פוטנציאליים ועל ארונות החשמל והתקשורת בכל קומה. בשלב הבא, המדביר יעבור לריסוס עליית הגג של הבניין ככל שישנה וכן ירסס את פתחי הביוב הסמוכים לבניין.

ככל שיש בכניסה לבניין שלכם גינה או כל מבואה אחרת, מומלץ במיוחד לבקש מהמדביר להדביר גם בה. ההדברה בגינה שכזו יכולה לכלול עקירת עשבים שוטים שגדלו כדי להפחית את הסיכויים להופעתם של אורחים בלתי רצויים דוגמת עכברים ונחשים.

הדברה בחדר מדרגות

יתרון לגודל

אם וועד הבית הזמין הדברה בחדר מדרגות, מומלץ במיוחד לדיירים להזמין הדברה לביתם. הדברה זו תהיה זולה יותר, בשל היתרון לגודל. נסביר מדוע הדברה בדירה תהיה זולה יותר לאחר ביצוע הדברה בחדר מדרגות.עלותה של הדברה נקבעת לפי עלות העבודה למדביר בצירוף פרמיה המגלמת את הרווח של המדביר. עלות ההדברה מורכבת מסך עלויות שונות המצטברות.

בכלל עלויות אלו, ניתן למצוא הוצאות ייחודיות לעבודה, כאשר מדובר בעיקר בחומרים הכימיים באמצעותם מבוצע הריסוס וכן את עלות השחיקה של ציוד המדביר.אל הוצאות משתנות אלו יש לצרף את סך העלויות הקבועות. עלויות אלו מורכבות מעלות רכישת הציוד הקבוע, עלות הרכב וזמן הנסיעות, עלות שינוע הציוד, עלות הביטוח ועוד.כאשר המדביר מבצע הדברות באופן מרוכז באותו מקום, ביכולתו לחסוך עלויות קבועות רבות.

התמחור של העבודות יוותר כשהיה. עלויות פלוס פרמיה. הפרמיה של המדביר לא תיפגע כלל וכלל. אלא שהודות לריכוז העבודות, העלויות הקבועות יוותרו כמעט זהות לאלו של עבודה בודדת, מה שיאפשר למדביר להפחית מהעלות ולהעניק שירות של הדברה בזול מבלי לפגוע ברווחיו לאחר ביצוע הדברה בחדר מדרגות. לרוב, מדובר יהיה בהנחה של כ-20% מעלות ההדברה.

הדברה בחדר מדרגות

הדברות אלטרנטיביות

ישנה אופציה גם לבצע הדברה אלטרנטיבית בבניין, דהיינו הדברה שאינה הדברה כימית. המדביר יוכל לבצע הדברה בג'ל או באמצעות ריסוסם של חומרים אקולוגיים או אורגניים אחרים. חשוב לדעת כי במקרים שכאלו, עלות ההדברה תאמיר באופן משמעותי.

אין לנהוג בקלות ראש בהליך בחירת המדביר. עבודת המדביר כוללת שימוש בחומרים מסוכנים למדי שיד לא מקצוענית עלולה לגרום, בעזרתם, לנזקים רבים. ידועים ומפורסמים סיפורים על מדבירים רשלנים שגרמו לפגיעות ואף למותם של בני הבית לאחר ההדברה. מאחר שזהו המצב ואלו הם פני הדברים, יש לבחור אך ורק במדביר מורשה המחזיק ברישיון מטעם המשרד להגנת הסביבה. הרישיון ניתן רק לאחר עמידה בתנאי קורס המדבירים שעורך המשרד וכן לאחר הוצאת תעודת יושר מהמשטרה. חשוב לוודא כי רישיונו של המדביר בתוקף וכן כי סוג הרישיון רלוונטי – רישיון להדברות פנים או להדברות חוץ, או הכי טוב להזמין לצרכי הדברת בניין מדביר המחזיק גם ברישיון להדברת פנים וגם ברישיון להדברת חוץ. כמו כן, עליכם לוודא עם המדביר כי הוא משתמש אך ורק בחומרים המותרים על ידי המשרד להגנת הסביבה ולא בחומרים אחרים, שיכולים להיות יעילים אך מזיקים ומסוכנים. בנוסף, וודאו עם המדביר כי הוא אכן מנפיק דו"ח הדברה מפורט לאחר ביצוע העבודה, כפי שהוא מחויב מהחוק ומהתקנות בנושא. זהו הממד הבטיחותי בבחירת המדביר, ולמעשה מדובר בממד החשוב ביותר. אלא שממד זה לא מספיק לבדו. יש להוסיף לו ממדים נוספים של יעילות ומקצוענות, וכן ממד של עלות השירות. באשר ליעילות ולמקצוענות, רצוי לשמוע המלצות הן מחברים ומשפחה והן המלצות אינטרנטיות. ההמלצות האינטרנטיות יעניקו לנו מדגם מייצג רחב מספיק וההמלצות מחברים וממשפחה יעניקו לנו מידע אמין דיו.  בשלב האחרון, נפנה לאותם מדבירים העומדים בתנאי הרגולציה עליהם שמענו את ההמלצות החמות ביותר, ונבקש מהם הצעות מחיר. מבין הצעות מחיר אלו, נבחר בהצעה הזולה ביותר.
עלות הדברה בחדר מדרגות תלויה בגודל הבניין. בבניין בן 4 קומות היא עשויה לעלות 200-300 שקלים בלבד. בבניינים גבוהים גם למעלה מ-1000 שקלים. רצוי לעמוד על כך שאין לדבר השפעה קריטית על העלות לכל דירה. בהצלחה!
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
הדברות הסביבה
הדברות הסביבה
הדברות הסביבה מובילים את תחום ההדברות בישראל. עם צוות של מדבירים מוסמכים בכל סוגי ההדברות, ברמות רעילות שונות. הדברות הסביבה שמים דגש על שירות מקצועי ואדיב, בהתאמה מלאה לצרכי הלקוח. מענה 24/7 לבעיות מזיקים מכל הסוגים ובכל סוגי המבנים.
מידע נוסף סביב הנושא
הדברה בגנים ציבוריים

מחפשים שירות הדברה בגנים ציבוריים מבעל מקצועי אמין ומקצועי? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב

הדברה בגני ילדים

מחפשים שירות הדברה בגני ילדים מבעל מקצועי אמין ומקצועי? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב

הדברה באולמות

מחפשים שירות הדברה באולמות מבעל מקצועי אמין ומקצועי? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה

הדברה בגג

מחפשים שירות הדברה בגג מבעל מקצועי אמין ומקצועי? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה

הדברה במפעלים

מחפשים שירות הדברה במפעלים מבעל מקצועי אמין ומקצועי? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה

הדברה חדרי אשפה

מחפשים שירות הדברה חדרי אשפה מבעל מקצועי אמין ומקצועי? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב