logo hadbarot hasviva

הדברה חדרי אשפה

מחפשים שירות הדברה חדרי אשפה מבעל מקצועי אמין ומקצועי? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

ישנם אזורים רבים הדורשים הדברה. בחלקם, נרצה להזמין את ההדברה באופן מידי שכן המזיקים מזיקים לנו באופן ישיר ופוגעים באיכות חיינו. יש מקומות שלבני אדם נטייה להזניח ולא לטפח ורק כאשר המצב באמת חמור, להזמין אליהם שירותי הדברה. אחד מאותם המקומות הוא חדר האשפה. מאמר זה יעסוק בהדברת חדרי אשפה מתוך מטרה להתניע אתכם לפעול במהרה להדברת חדרי אשפה.

 

המזיקים בחדר האשפה

לפני שנצלול אל האופנים לביצוע הדברת חדרי אשפה, יש להבין מהם המזיקים נגדם ברצוננו לבצע הדברת חדרי אשפה. מכיוון שכך, נעסוק תחילה במזיקים אשר הימצאותם בחדרי אשפה נחשבת לשכיחה ואשר כנגדם ננסה לבצע הדברת חדרי אשפה. מזיקים אלו הם ג'וקים, זבובים, חולדות ועכברים.

המזיקים בחדר האשפה

 

ג'וקים

ג'וקים נפוצים במיוחד בחדרי אשפה ולכן יש להתמקד בהם במסגרת הדברת חדרי אשפה. הג'וק, או בשמו המקצועי התיקן, הוא חרק גדול שעלול להעביר מחלות. שלושת סוגי התיקנים הנפוצים ביותר הם התיקן הגרמני, התיקן האמריקאי והתיקן המזרחי. אורכם בין סנטימטר לשניים, גופם חום, חלקם מעופפים וחלקם בעלי כנפיים מנוונות.

התיקנים ניזונים ממזון רקוב. מזון רקוב הוא סוג המזון המועדף עליהם. הזבל שלנו כולל חומרים אורגניים רבים, דוגמת שאריות מזון, המרקיבים בתוך הזבל. זוהי הסיבה בגינה מה שמלון מלכת שבא עבורנו, פח הזבל הוא עבור התיקנים.

ג'וקים

 

יתושים

גם היתושים נפוצים במיוחד בחדרי אשפה ולכן יש להתמקד גם בהם במסגרת הדברת חדרי אשפה. ישנם מספר סוגים של יתושים בישראל. המאיימת מבניהם היא נקבת יתוש הטיגריס שעקיצתה כואבת ביותר. נקבת היתוש ניזונה הן מדמם של אנשים והן מדמם של בעלי חיים. היא פוצעת את האדם, מחדירה לו חומר מאלחש כדי שהעקיצה לא תעיר אותו ושותה את הדם בעזרת חדק המזדקר מאפה.

יתושים אוהבים אזורים לחים. לרוב, חדרי אשפה עונים על הגדרה זו עקב מיעוט יחסי בחלונות. בשל כך, יתושים נהנים לבוא להצטנן בהם מפני החום שבחוץ.

יתושים

 

זבובים ורימות

גם הזבובים נפוצים במיוחד בחדרי אשפה ולכן יש להתמקד גם בהם במסגרת הדברת חדרי אשפה. זבוב הבית הוא חרק ממשפחת הזבובאים. נקבת הזבוב מטילה את ביציה אחת לשבוע, כמאה ביצים בכל הטלה. הביצים בוקעות והזבובים נולדים בתור רימות.

הרימות גדלות ונעשות לזבובים. לרוב, הרימות יבקעו בשטחים מזוהמים – פחי אשפה, רפש בהמות וניקוזי ביוב. חשוב לדעת כי הזבוב לא רק טורדני בעוצמה גבוהה אלא גם מפיץ מחלות ראשון במעלה.

הסיבה בגינה מטילה נקבת הזבוב את ביציה באשפה פשוטה למדי. הסיבה היא שהיא רוצה להטיל את ביציה במקום בו יהיה לרימות שיבקעו מזון רב ממנו הן יאכלו עם בקיעתן מהביצה. זוהי הסיבה בגינה ניתן לראות רימות לבנות קטנטנות בתוך חדר האשפה – מדובר בזחלי זבוב שטרם גדלו לזבוב בוגר.

זבובים ורימות

 

חולדות ועכברים

גם חולדות ועכברים אוהבים את הזבל ואת הריקבון. בשל כך, גם הם מצויים בחדרי האשפה ויש לבצע כנגדם הדברת חדרי אשפה. החולדות והעכברים הם מכרסמים המעבירים אחוזים נכבדים מחייהם בתוך הביוב.

הנזק העיקרי לו הם עלולים לגרום בחדר האשפה המצדיק את הכללתם בהדברת חדרי אשפה, הוא הפצת מחלות וכן פגיעה בתשתיות. פעמים רבות ישנן צינורות חשופים של ביוב ומים בחדר האשפה. קיימת סכנה כי המכרסמים יכרסמו את הגומי המחפה את הצינור מה שיוביל לפיצוץ צינורות התשתיות.

חולדות ועכברים

 

דרכים לביצוע הדברת חדרי אשפה

הדרך הקלאסית והמומלצת ביותר לבצע הדברת חדרי אשפה, היא ההדברה הכימית באמצעות ריסוס. זוהי ההדברה המוכרת לכל בה מדביר עם מיכל על הגב מסתובב ומרסס את החדר בכימיקלים עד להדברת החדר כולו.

 

דגשים להדברה הכימיקלית

ישנם מספר דגשים אליהם יש לשים לב במסגרת הדברת חדרי אשפה באמצעות ריסוס כימיקליים. נמנה בקצרה דגשים אלו במטרה להיטיב עם הדברת חדרי האשפה שלכם.

 

ניקיון החדר

כפי שיכולתם להסיק בכוחות עצמכם, הגורם העיקרי למשיכת מזיקים אל חדר האשפה הוא הלכלוך המצוי בו. מכיוון שכך, נדבך חשוב ביותר בהדברת חדרי אשפה הוא ניקוי החדר עובר להגעת המדביר אליו. צחצוח החדר יבטיח תוצאות טובות יותר של ההדברה, יהפוך את העבודה לפשוטה יותר ואף עשוי בהחלט להוזיל את הצעת המחיר.

רצוי לציין כי ניקיון יסודי של חדר האשפה באופן שוטף עשוי בהחלט לייתר את הצורך בהדברת חדרי אשפה. זאת, מאחר שהמקום לא יהווה אתר עליה לרגל עבור המזיקים.

ניקיון החדר

 

דגשים על המדביר

עיקר הדגשים בהדברה מתמקדים במדביר עצמו. התשובה לשאלה מיהו מדביר עשויה להיות שונה מזו האינטואיטיבית לרובנו. רובנו נענה לשאלה זו – מה זאת אומרת? מי שעוסק בהשמדת מזיקים! תשובה זו נכונה במקצת.

התשובה המדויקת היא מדביר הוא מי שמחזיק ברישיון הדברה עסקי מטעם המשרד להגנת הסביבה. כאן נכנס הטיפ החשוב ביותר – העסיקו אך ורק מדביר מורשה, בעל רישיון בתוקף, כאשר הרישיון מתאים לסוג ההדברה המסוים הנדרש.

מעבר לכך, העסיקו אך ורק מדביר המשתמש בחומרים המאושרים על ידי המשרד להגנת הסביבה ובמינונים הנכונים. בנוסף, עמדו על כך שהמדביר ינפיק דו"ח הדברה על עבודתו, גם אם מדובר רק בהדברת חדרי אשפה. מדובר בעניינים של בטיחות ובבטיחות לא משחקים.

דגשים על המדביר

שיטה נוספת חשובה להדברת חדרי אשפה היא הדברה בעזרת מלכודות. ריסוס יקטול את החרקים, היתושים, הזבובים ודומיהם מחדר האשפה אולם לא ישפיע על המכרסמים. כדי לקטול חולדות ועכברים בריסוס נדרש ריסוס מאסיבי האסור על פי חוק עקב הנזקים הרבים שהוא גורם. מאחר שזהו המצב, הדרך להדביר חולדות ועכברים היא בעזרת מלכודות. ניתן להשתמש במלכודות מסוג תיבת האכלה. מלכודות אלו בנויות ככלוב פתוח ובתוכו פיתיון המגרה את החולדה לגשת אליו. ברגע שהחולדה או העכבר נכנסו אל תוך המלכודת, דלת הכלוב תיסגר עליהם והם לא יוכלו לצאת ממנה. אתם תוכלו לשחרר את העכבר או החולדה לחופשי, בשטח פתוח, הרחק מהבית. מלכודת נוספת היא מלכודת קפיץ. גם שם יוצב פיתיון על המלכודת, אלא שכאשר המכרסם יעלה על המלכודת הקפיץ יינעל עליו והוא ימות.
כאמור, בחרו אך ורק במדביר מורשה העובד לפי הנהלים. בנוסף, נסו לאסוף המלצות על המדביר הן מהרשת והן ממכרים ומשפחה. ההמלצות מהאינטרנט יספקו מדגם גדול דיו כדי לגבש דעה על המדביר. ההמלצות ממכרים יספקו מימד אמינות מספק לשם כך. לאחר שאספתם המלצות על שניים או שלושה מדבירים, בקשו הצעת מחיר וסגרו עם ההצעה המשתלמת ביותר. בהצלחה!
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
הדברות הסביבה
הדברות הסביבה
הדברות הסביבה מובילים את תחום ההדברות בישראל. עם צוות של מדבירים מוסמכים בכל סוגי ההדברות, ברמות רעילות שונות. הדברות הסביבה שמים דגש על שירות מקצועי ואדיב, בהתאמה מלאה לצרכי הלקוח. מענה 24/7 לבעיות מזיקים מכל הסוגים ובכל סוגי המבנים.
מידע נוסף סביב הנושא
הדברה בגני ילדים

מחפשים שירות הדברה בגני ילדים מבעל מקצועי אמין ומקצועי? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב

הדברה באולמות

מחפשים שירות הדברה באולמות מבעל מקצועי אמין ומקצועי? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה

הדברה בחדר מדרגות

מחפשים שירות הדברה בחדר מדרגות מבעל מקצועי אמין ומקצועי? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב

הדברה במפעלים

מחפשים שירות הדברה במפעלים מבעל מקצועי אמין ומקצועי? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה

הדברה במסעדות

מחפשים שירות הדברה במסעדות מבעל מקצועי אמין ומקצועי? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה

הדברה במוסדות

מחפשים שירות הדברה במוסדות מבעל מקצועי אמין ומקצועי? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה