logo hadbarot hasviva

הדברת תיקנים אמריקאים בבית

מחפשים שירות הדברת תיקנים אמריקאים בבית מבעל מקצועי אמין ומקצועי? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

ישנם ארבעה סוגים של תיקנים בישראל – התיקן הגרמני אשר הוא התיקן הנפוץ ביותר בארץ, תיקן הפסים, תיקן מזרחי והתיקן מושא ענייננו – התיקן האמריקאי. בכתבה זו נעסוק בתיקן האמריקאי, באופן ביצוע הדברת תיקן אמריקאי, ועוד. נפתח בסקירה קצרה של התיקן עצמו.

 

תיקן אמריקאי קווים לדמותו

התיקן האמריקאי מזכיר מאוד במראהו את התיקן הגרמני. אורכו כמעט שני סנטימטרים, צבעו חום אם כי בהיר יותר מהתיקן הגרמני. בניגוד לתיקן הגרמני שלא מסוגל לעוף, כנפי התיקן האמריקאי מסייעות לו להתעופף למרחקים קצרים. התיקן האמריקאי אוהב מזון עבש מן הצומח ומקומות הקינון המועדפים עליו יהיו במחסני מזון, באזור המטבח או בצינורות ביוב. 

הדברת תיקנים אמריקאים בבית

 

הנזק מהתיקנים האמריקאים

ביכולתם של התיקנים האמריקאים להעביר ממקום למקום חיידקים. התיקנים האמריקאים מסתובבים בביובים ובפחי האשפה. שם, הם סופחים אליהם חיידקים רבים. לאחר מכן, התיקנים האמריקאים מגיעים לבית שלכם, מטפסים על תפוחי האדמה או על כיכר הלחם שנשאר בחוץ והנה החיידקים אצלכם בצלחת. נזק זה מצדיק, לצד תחושות הגועל שהוא גורם, ביצוע הדברת תיקן אמריקאי.

הדברת תיקנים אמריקאים בבית

 

הדברת התיקנים האמריקאים

כדי להינצל מהסכנות של אותם סוכני חיידקים קטנים, רצוי לבצע הדברת תיקנים אמריקאים בבית. הדברת תיקנים אמריקאים בבית לא מתמקדת במתודה אחת לחיסולם של כל התיקנים האמריקאים ומיגורם מהבית אלא משלבת כמה טכניקות המחסלות את התיקנים האמריקאים שנוכחים בבית ומונעות מהם לשוב אל הבית שלנו לאחר מכן. כעת נפרט אודות האופן בו מבוצעת הדברת התיקנים האמריקאים. לאחר מכן, נלמד על הדרישות שלנו ממדביר התיקנים האמריקאים עצמו. לבסוף, נגיע אל הסוגייה הכלכלית בה נלמד כמה עולה לבצע הדברת תיקנים אמריקאים.

הדברת תיקנים אמריקאים בבית

 

השלב הראשון – ניקיון

השלב הראשון במסגרת כל הדברת תיקנים אמריקאים, יהיה ניקיון הבית. התיקנים האמריקאים כזכור, אוהבים מאכלים רקובים ולכן חתיכת פרי שנתקעה מתחת לספה או גבינה צהובה עבשה שנפלה מתחת למקרר תהווה מעדן מושלם עבור התיקן האמריקאי.

מאחר שזהו המצב ואלו הם פני הדברים, נחוץ במיוחד לנקות את הבית תחילה. אולם חשוב מאוד לדעת כי גם בבית נקי תיתכן הימצאותם של תיקנים אמריקאים ויהיה צורך בביצוע הדברת תיקנים אמריקאים. זאת, מאחר שהתיקנים האמריקאים מגיעים גם לבתים נקיים עד מאוד. אל תדאגו – הם כבר ימצאו את מקורות המזון שלהם גם בבית המטוקטק שלכם אך המלאכה תהיה קשה יותר עבורם. לכן, מצד אחד הניקיון נצרך אך מצד שני הוא לא סוף הסיפור. 

 

השלב השני – פינוי והכנה

השלב השני הוא גם שלב מקדמי שנועד להכין את הבית לקראת ביצוע ריסוס כימיקלי לצורך הדברת תיקנים אמריקאים מהבית. בשלב זה, יפונו תחילה כל דרי הבית מהבית ויישאר בו המדביר לבדו. המדביר יזיז חפצים ורהיטים מאחוריהם צפויים להסתתר תיקנים אמריקאים, יעלה על חליפת מגן, יעמיס על עצמו את ציוד הריסוס וניתן יהיה להתחיל בפעולת ריסוס עצמה.

הדברת תיקנים אמריקאים בבית

 

הריסוס בפועל

לאחר שתמו כל השלבים המקדמיים בהם עסקנו, שלב הניקיון המקיף של הבית ושלב פינוי הבית והכנתו לקראת ריסוסו לצרכי הדברת תיקנים אמריקאים, הגענו אל שלב הריסוס עצמו. במסגרת הריסוס, המדביר, כאמור, יעמיס על עצמו את הציוד הרלוונטי. הציוד כולל ג'ריקן, מיכל, ממנו יוצא צינור. בראש הצינור מצוי אקדח. כאשר סוחטים את הדק האקדח, ישוחרר מהקנה רסס של כימיקלים שידביר את התיקנים האמריקאים במושבותיהם. 

המדביר ירסס את כל קרקעית הבית וכן את הנקודות האסטרטגיות בהם התיקנים האמריקאים ישמחו להסתתר. נקודות אלו הן מחסני המזון וארונות המטבח, שכאמור מהוות נקודות קינון מועדפות עבור התיקן.

לאחר שריסס המדביר את כלל הנקודות האלו, המדביר יצא מהבית וירסס את ארונות החשמל, פתחי הביוב ושאר המקומות מהם תיקנים אמריקאים שמחים לצאת ולהתמקם בבית שלנו. ללא ריסוסן של נקודות אלו, הדברת התיקנים האמריקאים תהיה חלקית ולא יעילה ולמעשה הדברת תיקנים אמריקאים שכזו הינה מיותרת.

 

השלמת ההדברה

הריסוס יחסל את כלל התיקנים האמריקאים שבנמצא, אבל לא יוכל להבטיח יותר מידי את מניעת חזרתם כעבור זמן מה. לצורך כך, לשם השלמת הדברת התיקנים האמריקאים, המדביר יבצע כמה פעולות נוספות.

הדברת תיקנים אמריקאים בבית

 

איטום פתחים וסדקים

ראשית, המדביר יאטום סדקים המצויים בבית שלכם. פעמים רבות, התיקנים האמריקאים הסוררים נכנסים אליכם הביתה דרך סדקים אלו. אטימתם של אותם סדקים תוביל לכך שיכולת החדירה שלהם אליכם הביתה, תהיה מוגבלת. 

 

ג'ל אורגני

מלבד זאת, המדביר ימרח את המקומות המועדים להימצאותם של תיקנים אמריקאים בג'ל להדברת תיקנים אמריקאים. מדובר בג'ל טבעי לחלוטין אך רעיל במיוחד, שיוביל למותם הוודאי של התיקנים האמריקאים. חשוב לדעת כי מותם של התיקנים האמריקאים במקרים מעין אלו הוא וודאי, אך לא מידי. יחלפו כמה ימים עד שהג'וק ימות בעקבות הג'ל. 

המקומות בהם המדביר ימרח את הג'ל הם פתחי הביוב בבית שלנו, פתחי הרחוב הסמוכים אליו, ליד דלת הכניסה לבית שלנו וכדומה. הרציונל המשותף לכל אותם המקומות הוא, כאמור, נטרול יכולתם של התיקנים האמריקאים לשוב חזרה אלינו הביתה לאחר ההדברה. 

כך, הודו לצעדים המשלימים הננקטים לאחר הריסוס והניקיון, ניתן יהיה להחשיב את הדברת התיקנים האמריקאים בבית למושלמת. ההדברה תהיה אפקטיבית, המדביר יעניק לכם אחריות עליה ואתם תהנו מבית ללא תיקנים אמריקאים בחודשי הקיץ שלכם. אנו בטוחים כי אם ההדברה אכן תבוצע לפי השלבים האמורים, כך אכן יהיה.

הדברת תיקנים אמריקאים בבית

עלותה של הדברת תיקנים אמריקאים בבית תלויה בראש ובראשונה בגודל הבית. כאשר מדובר בהדברת תיקנים אמריקאים בדירה קטנה בת שני חדרים או שלושה חדרים, העלות תעמוד על מאתיים וחמישים עד שלוש מאות שקלים. כאשר הדירה בגודל של ארבעה חדרים, ההדברה צפויה לעלות כשלוש מאות ועשרים שקלים ודירה בת חמישה שקלים תודבר כנגד תיקנים אמריקאים בעלות של כשלוש מאות וחמישים שקלים. עלות ההדברה של בית קרקע עם גינה יכולה להגיע גם לשמונה מאות שקלים, כפונקציה של גודל הבית והגינה. לעלות זו יש להוסיף את עלות ההדברה בג'ל. עלות הדברת תיקנים אמריקאים בג'ל מחושבת לפי כמות הג'ל בה נעשה שימוש. התמחור הוא לפי מחיר של 100 שקלים עבור כל 30 גרם של ג'ל. כאשר ההדברה היא לבניין, המחיר יחושב לפי גובהו של הבניין. בבניין בן שלוש קומות, עלות הדברת התיקנים האמריקאים תעמוד על 300 שקלים. בבניין בן 4 קומות העלות היא 340. בבניין בן 5 קומות העלות תעמוד על כ-390 שקלים ובבניינים בגובה הנע בין שש לבין שמונה קומות, העלות תנוע בין 420 לבין 550 שקלים. מחירים אלו יינתנו כאשר וועד הבית מזמין הדברה. 
מלבד הדרישות הבסיסיות דוגמת מקצועיות, אמון וניסיון, מדביר נדרש גם לרישיון מהמשרד להגנת הסביבה. הרישיון ניתן לבסיס על סמך עמידה בתנאי קורס מדבירים שעורך המשרד וכן בהצגת תעודת יושר עדכנית מהמשטרה. אל תזמינו לעולם מדביר ללא רישיון בתוקף. בהצלחה!
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
הדברות הסביבה
הדברות הסביבה
הדברות הסביבה מובילים את תחום ההדברות בישראל. עם צוות של מדבירים מוסמכים בכל סוגי ההדברות, ברמות רעילות שונות. הדברות הסביבה שמים דגש על שירות מקצועי ואדיב, בהתאמה מלאה לצרכי הלקוח. מענה 24/7 לבעיות מזיקים מכל הסוגים ובכל סוגי המבנים.
מידע נוסף סביב הנושא
הדברת חשופיות והדברת חלזונות

מחפשים שירות הדברת חשופיות והדברת חלזונות מבעל מקצועי אמין ומקצועי? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות

הדברת תיקן פסים

מחפשים שירות הדברת תיקן פסים מבעל מקצועי אמין ומקצועי? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב

הדברת ג’וקים

מחפשים שירות הדברת ג’וקים מבעל מקצועי אמין ומקצועי? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה

הדברה בחדר מדרגות

מחפשים שירות הדברה בחדר מדרגות מבעל מקצועי אמין ומקצועי? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב

הדברה חדרי אשפה

מחפשים שירות הדברה חדרי אשפה מבעל מקצועי אמין ומקצועי? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב

הדברה בחדרי שינה

מחפשים שירות הדברה בחדרי שינה מבעל מקצועי אמין ומקצועי? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב