logo hadbarot hasviva

הדברת פשפש המיטה

מחפשים שירות הדברת פשפש המיטה מבעל מקצועי אמין ומקצועי? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

מי שחי בישראל של שנות החמישים, לא ישכח, כנראה לעולם, מהו פשפש המיטה. באותם שנים, פשפש המיטה היה נפוץ בכל רחבי הארץ והוגדר כמגיפה מקומית. אולם מי שעוד לא חי כאן באותה תקופה, עשוי לתהות לעצמו מהו אותו פשפש המיטה וסביר עוד יותר שלא ידע כיצד לבצע הדברת פשפש המיטה. בדיוק לשם כך, כתבנו עבורכם מדריך זה.

 

מרכיבי המדריך

המדריך להדברת פשפש המיטה יפתח בהסבר אודות הפשפשים. משם, נמשיך לפירוט בדבר הנזק הנשקף לנו מפשפש המיטה ומצדיק פתיחה בהליך של הדברת פשפש המיטה. לאחר מכן, נתמקד בזיהוי פשפש המיטה, בדרכים לבצע הדברת פשפש המיטה ובצעדים מניעתיים כדי שפשפש המיטה כלל לא יתרבה במיטתנו. לבסוף, נעסוק במדביר עצמו המתעסק בהדברת פשפש המיטה ובציפיות שלנו ממנו.

 

הפשפשים

הפשפשים הינה משפחת חרקים. המאפיין משפחה זו הוא, שמדובר בחרקים קטנים במיוחד המוגדרים כטפילים. משמעות ההגדרה היא שהטפילים ניזונים מדמם של בעלי חיים אחרים. זוהי הסיבה בגינה אנו מוצאים פשפשים אצל חיות המחמד שלנו ואת פשפש המיטה אצלנו אצל בני האנוש.

פשפש המיטה

פשפש המיטה הוא מין ספציפי ממשפחת הפשפשים. פשפש המיטה הינו טפיל מיוחד לבני האדם. הוא לא נטפל לכלבים, לסוסים או לחתולים אלא אך ורק לבני אדם, מזה אלפי שנים. פשפש המיטה מטפס על גופו של האדם, לרוב בזמן שהוא ישן. הפשפש נעצר על בטנו, גבו או חזהו של האדם. ראשית, פשפש המיטה יאלחש את האזור ממנו הוא רוצה למצוץ דם. בשלב הבא, הפשפש יתחיל לאכול וימצוץ דם מהאדם לאחר שיעקוץ אותו.

עקיצת פשפש המיטה לא נחשבת כמסוכנת לבני האדם ולא צפויה להעביר מחלות. עם זאת, עקיצת פשפש המיטה אינה נעימה כלל וכלל והיא גורמת לתחושות כאב וגירוד למשך מספר ימים. כיף זה בוודאי לא. תחושות כאב אלו יגרמו לכם לרצות לבצע הדברת פשפש המיטה, מהר ככל האפשר. תרצו להיפטר ממנוול זה ולשכוח מהו פשפש המיטה לאחר ביצוע הדברת פשפש המיטה.

מאחר שפשפש המיטה הוא חיה מיניאטורית למדי, לא בקלות נבחין בו. נצטרך לפעול באופן מתוחכם ומודע כדי לזהות את הופעתו של פשפש המיטה בביתנו.

האינדיקציה הראשונה להימצאותו של פשפש המיטה, הוא זיהוי עקיצותיו של פשפש המיטה. כאמור לעיל, האזורים המועדפים על פשפש המיטה לצרכי עקיצות, הם הבטן והגב. לפשפש המיטה תכונה מעניינת לפיה הוא אינו מסתפק בעקיצה אחת אלא הוא נהנה לעקוץ את האדם כמה פעמים באותו אזור. מאחר שזהו המצב, כאשר נזהה מצבור של עקיצות באזור הבטן או הדב נוכל לשער, ברמת ביטחון גבוהה, כי מדובר בפשפש המיטה.

לאחר שההשערה עלתה לאור העקיצות, נמשיך לשלב הווידוא. ננסה לחשוב בראש של פשפש. פשפש המיטה אוהב להסתתר במקומות חמים ונעימים לאורך היום, הקרובים למיטה בה הוא מוצא מזון בשעות הלילה. היתרון במקום זה הוא שהחמימות מהווה מצע נוח להטלת ביצים והמיטה מהווה מקור מזון מספק ומשובח.

כעת, כאשר אנו חושבים בראש של פשפש המיטה, נסרוק את התמונות המצויות בקרבת הפשפש. נסיר את התמונות מהקיר ונהפוך אותן. נסתכל טוב טוב על האזור שבין מסגרת התמונה לבין התמונה עצמה. זווית זו אהובה במיוחד על הפשפשים. אם זיהינו כבר כאן פשפש, זהו הזמן להזמין מדביר לצורך ביצוע הדברת פשפש המיטה.

אם עוד לא זיהינו פשפש, נרים את המזרן. נסרוק את פאות המזרן תוך התמקדות משמעותית באזור התפר שבין המזרן לבין שוליו. כזכור, הפשפש אוהבים אזורי מסתור חמימים. לכן, נקדיש תשומת לב מיוחדת לכפלים במזרן בהם הטפיל מסוג פשפש המיטה צפוי להימצא.

סימן נוסף המעיד על הימצאותו של פשפש המיטה במרחב, הוא כתמי דם וצואה על המיטה. פשפשי מיטה חיים טוב, בדרך כלל, אך גם נמחצים אל מותם. בנוסף, הם יכולים לטפטף על המיטה גם מהדם שלכם. לכן, אם נמצא שאריות אלו על המיטה נניח כי יש בה פשפש המיטה.

אתם וודאי תוהים לעצמכם כיצד תזהו את פשפש המיטה. זוהי תהיה סבירה ולגיטימית. פשפש המיטה קטן מאוד, באורך של מילימטרים בודדים בלבד. צבעו נע בין חום לשחור וצורתו כצורת חיפושית מזערית – ראשה צר ומחובר לגוך רחב יותר.

הדברת פשפש המיטה

כעת, הגיעה העת לעסוק בדרכים לביצוע הדברת פשפש המיטה. הדרך היעילה ביותר היא באמצעות שאיבה, קיטור וריסוס. בשלב הראשון, המדביר ישאב בעזרת שואב אבק מקצועי את המיטה. במסגרת שאיבה זו יישאבו כלל ביצי פשפש המיטה וזהו הצעד הראשון בדרך להדברת פשפש המיטה.

השלב השני במסגרת הדברת פשפש המיטה בבית שלכם, הוא הדברת פשפש המיטה בעזרת קיטור. לאחר שהמיטה נשאבה, המדביר יעבור עליה עם מכונת קיטור מקצועית. מכונה זו תטיח את האדים בעוצמה על המזרן ותשמיד את רוב רובם של פשפשי המיטה.

יהיו מעט פשפשי מיטה שישרדו את ההדברה. כמו כן, הפשפשים יוכלו לחזור למיטה לאחר הדברת פשפש המיטה באמצעות קיטור בלבד. לכן, לאחר הקיטור המדביר ירסס את המיטה. הריסוס יבטיח לכם סביבה נקייה מפשפש המיטה לאורך שנים.

אמנם אין דרך באמצעותה ניתן למנוע את הופעת פשפש המיטה באופן טוטאלי, אך ישנן דרכים אשר הליכה בהן תצמצם את הסיכויים להופעת פשפש המיטה. דרך זו היא שמירה על סביבה סטרילית ומאווררת. הקפידו להחליף את מצעי המיטה מידי שבוע, להסיר את התמונות מעל המיטה ולנקות אותן אחת לתקופה וכן להפוך את המזרון ולנער אותו. נקיטה בכל הצעדים הללו תהפוך את מסתורי פשפש המיטה אטרקטיביים פחות ויכולת השרידות שלו תפחת פלאים. זוהי הסיבה בגינה קיום צעדים אלו יפחיתו את הסיכויים להופעת פשפש המיטה בבית ויפחיתו את הסיכויים שתידרשו לבצע הדברת פשפש המיטה.
מהמדביר נדרשת, תחילה, מומחיות ביחס להדברת פשפש המיטה באופן ספציפי. לא כל מדביר המתעסק בלכידת חולדות או בהדברת יתושים מוכשר דיו לביצוע הדברת פשפש המיטה. יתר על כן, נדרש כי המדביר יישא בתעודת רישיון הדברה בתוקף. רישיון הדברה ניתן על ידי המשרד להגנת הסביבה בכפוף להצגת תעודת יושר מהמשטרה ובכפוף לעמידה בתנאי קורס מדבירים המועבר על ידי המשרד. עלותה של הדברת פשפש המיטה תלויה בפרמטרים רבים ומשתנה בין המדבירים. ככלל, ניתן לומר לי עלותה של הדברת פשפש המיטה נעה בין 500 ל-1,000 שקלים. בהצלחה!
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
הדברות הסביבה
הדברות הסביבה
הדברות הסביבה מובילים את תחום ההדברות בישראל. עם צוות של מדבירים מוסמכים בכל סוגי ההדברות, ברמות רעילות שונות. הדברות הסביבה שמים דגש על שירות מקצועי ואדיב, בהתאמה מלאה לצרכי הלקוח. מענה 24/7 לבעיות מזיקים מכל הסוגים ובכל סוגי המבנים.
מידע נוסף סביב הנושא
הדברת חשופיות והדברת חלזונות

מחפשים שירות הדברת חשופיות והדברת חלזונות מבעל מקצועי אמין ומקצועי? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות

הדברת תיקן פסים

מחפשים שירות הדברת תיקן פסים מבעל מקצועי אמין ומקצועי? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב

הדברת ג’וקים

מחפשים שירות הדברת ג’וקים מבעל מקצועי אמין ומקצועי? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה

הדברה בחדר מדרגות

מחפשים שירות הדברה בחדר מדרגות מבעל מקצועי אמין ומקצועי? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב

הדברה חדרי אשפה

מחפשים שירות הדברה חדרי אשפה מבעל מקצועי אמין ומקצועי? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב

הדברה בחדרי שינה

מחפשים שירות הדברה בחדרי שינה מבעל מקצועי אמין ומקצועי? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב