logo hadbarot hasviva

הדברת תיקן פסים

מחפשים שירות הדברת תיקן פסים מבעל מקצועי אמין ומקצועי? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

בישראל חרקים רבים. חלקם מעופפים חלקם לו. המשותף לרובם של החרקים, הוא תחושת הגועל שהם יוצרים כאשר הם מופיעים בבית. המצטיין בגרימת תחושות אלו, הוא הג'וק. הג'וק, או בעגה המקצועית תיקן, נחשב בעיני רבים לחרק הדוחה ביותר. ישנם ארבעה סוגים של תיקנים בישראל – גרמני, אמריקאי, מזרחי ותיקן פסים. אנו נתמקד בהדברת תיקן פסים.

הדברת תיקן פסים

תיקן פסים תעודת זהות

מבין ארבעת סוגי התיקנים, תיקן הפסים הוא הקטן ביותר. גודלו בקושי עולה על סנטימטר אחד. לשם השוואה, תיקן גרמני או אמריקאי מגיע לגודל כמעט כפול של שני סנטימטרים. תיקן הפסים ניזון ממקורות מעופשים ולכן אזורים מלאים בטחב, עובש ולחות הם המועדפים עליו לצרכי קינון.

 

הנזק מתיקני הפסים

ביכולתם של תיקני הפסים להעביר ממקום למקום חיידקים. תיקני הפסים מסתובבים בביובים ובפחי האשפה. שם, הם סופחים אליהם חיידקים רבים. לאחר מכן, תיקני הפסים מגיעים לבית שלכם, מטפסים על תפוחי האדמה או על כיכר הלחם שנשאר בחוץ והנה החיידקים אצלכם בצלחת. נזק זה מצדיק, לצד תחושות הגועל שהוא גורם, ביצוע הדברת תיקן פסים.

הדברת תיקן פסים

הדברת תיקני הפסים

כדי להינצל מהסכנות של אותם סוכני חיידקים קטנים, רצוי לבצע הדברת תיקני פסים בבית. הדברת תיקני פסים בבית לא מתמקדת במתודה אחת לחיסולם של כל תיקני הפסים ומיגורם מהבית אלא משלבת כמה טכניקות המחסלות את תיקני הפסים שנוכחים בבית ומונעות מהם לשוב אל הבית שלנו לאחר מכן. כעת נפרט אודות האופן בו מבוצעת הדברת תיקני הפסים. לאחר מכן, נלמד על הדרישות שלנו ממדביר תיקני הפסים עצמו. לבסוף, נגיע אל הסוגייה הכלכלית בה נלמד כמה עולה לבצע הדברת תיקני פסים.

 

השלב הראשון – ניקיון

ניקיון הבית הוא קריטי במיוחד במסגרת הדברת תיקן פסים. כזכור, תיקן הפסים מחבב במיוחד את העובש ומקונן באזורים לחים ובאזורים שיש בהם עובש. לכן, ניקיון הבית מעובש הוא חשוב במיוחד בנסיבות העניין. בנוסף, תצטרכו לתקן רטיבות בבית הגורמת להצטברות לחות שתמשוך אליה תיקני פסים להם אנו מעוניינים לבצע הדברת תיקני פסים.

הדברת תיקן פסים

השלב השני – פינוי והכנה

השלב השני הוא גם שלב מקדמי שנועד להכין את הבית לקראת ביצוע ריסוס כימיקלי לצורך הדברת תיקני פסים מהבית. בשלב זה, יפונו תחילה כל דרי הבית מהבית ויישאר בו המדביר לבדו. המדביר יזיז חפצים ורהיטים מאחוריהם צפויים להסתתר תיקני פסים, יעלה על חליפת מגן, יעמיס על עצמו את ציוד הריסוס וניתן יהיה להתחיל בפעולת ריסוס עצמה.

 

הריסוס בפועל

לאחר שתמו כל השלבים המקדמיים בהם עסקנו, שלב הניקיון המקיף של הבית ושלב פינוי הבית והכנתו לקראת ריסוסו לצרכי הדברת תיקני פסים, הגענו אל שלב הריסוס עצמו. במסגרת הריסוס, המדביר, כאמור, יעמיס על עצמו את הציוד הרלוונטי. הציוד כולל ג'ריקן, מיכל, ממנו יוצא צינור. בראש הצינור מצוי אקדח. כאשר סוחטים את הדק האקדח, ישוחרר מהקנה רסס של כימיקלים שידביר את תיקני הפסים במושבותיהם.

המדביר ירסס את כל קרקעית הבית וכן את הנקודות האסטרטגיות בהם תיקני הפסים ישמחו להסתתר. נקודות אלו הן מחסני המזון וארונות המטבח, שכאמור מהוות נקודות קינון מועדפות עבור התיקן.

לאחר שריסס המדביר את כלל הנקודות האלו, המדביר יצא מהבית וירסס את ארונות החשמל, פתחי הביוב ושאר המקומות מהם תיקני פסים שמחים לצאת ולהתמקם בבית שלנו. ללא ריסוסן של נקודות אלו, הדברת תיקני הפסים תהיה חלקית ולא יעילה ולמעשה הדברת תיקני פסים שכזו הינה מיותרת.

הדברת תיקן פסים

השלמת ההדברה

הריסוס יחסל את כלל תיקני הפסים שבנמצא, אבל לא יוכל להבטיח יותר מידי את מניעת חזרתם כעבור זמן מה. לצורך כך, לשם השלמת הדברת תיקני הפסים, המדביר יבצע כמה פעולות נוספות.

 

איטום פתחים וסדקים

ראשית, המדביר יאטום סדקים המצויים בבית שלכם. פעמים רבות, תיקני הפסים הסוררים נכנסים אליכם הביתה דרך סדקים אלו. אטימתם של אותם סדקים תוביל לכך שיכולת החדירה שלהם אליכם הביתה, תהיה מוגבלת.

 

ג'ל אורגני

מלבד זאת, המדביר ימרח את המקומות המועדים להימצאותם של תיקני פסים בג'ל להדברת תיקני פסים. מדובר בג'ל טבעי לחלוטין אך רעיל במיוחד, שיוביל למותם הוודאי של תיקני הפסים. חשוב לדעת כי מותם של תיקני הפסים במקרים מעין אלו הוא וודאי, אך לא מידי. יחלפו כמה ימים עד שהג'וק ימות בעקבות הג'ל.

המקומות בהם המדביר ימרח את הג'ל הם פתחי הביוב בבית שלנו, פתחי הרחוב הסמוכים אליו, ליד דלת הכניסה לבית שלנו וכדומה. הרציונל המשותף לכל אותם המקומות הוא, כאמור, נטרול יכולתם של תיקני הפסים לשוב חזרה אלינו הביתה לאחר ההדברה.

כך, הודו לצעדים המשלימים הננקטים לאחר הריסוס והניקיון, ניתן יהיה להחשיב את הדברת תיקני הפסים בבית למושלמת. ההדברה תהיה אפקטיבית, המדביר יעניק לכם אחריות עליה ואתם תהנו מבית ללא תיקני פסים בחודשי הקיץ שלכם. אנו בטוחים כי אם ההדברה אכן תבוצע לפי השלבים האמורים, כך אכן יהיה.

הדברת תיקן פסים

עלותה של הדברת תיקני פסים בבית תלויה בראש ובראשונה בגודל הבית. כאשר מדובר בהדברת תיקני פסים בדירה קטנה בת שני חדרים או שלושה חדרים, העלות תעמוד על מאתיים וחמישים עד שלוש מאות שקלים. כאשר הדירה בגודל של ארבעה חדרים, ההדברה צפויה לעלות כשלוש מאות ועשרים שקלים ודירה בת חמישה שקלים תודבר כנגד תיקני פסים בעלות של כשלוש מאות וחמישים שקלים. עלות ההדברה של בית קרקע עם גינה יכולה להגיע גם לשמונה מאות שקלים, כפונקציה של גודל הבית והגינה. לעלות זו יש להוסיף את עלות ההדברה בג'ל. עלות הדברת תיקני פסים בג'ל מחושבת לפי כמות הג'ל בה נעשה שימוש. התמחור הוא לפי מחיר של 100 שקלים עבור כל 30 גרם של ג'ל. כאשר ההדברה היא לבניין, המחיר יחושב לפי גובהו של הבניין. בבניין בן שלוש קומות, עלות הדברת תיקני הפסים תעמוד על 300 שקלים. בבניין בן 4 קומות העלות היא 340. בבניין בן 5 קומות העלות תעמוד על כ-390 שקלים ובבניינים בגובה הנע בין שש לבין שמונה קומות, העלות תנוע בין 420 לבין 550 שקלים. מחירים אלו יינתנו כאשר וועד הבית מזמין הדברה. 
מלבד הדרישות הבסיסיות דוגמת מקצועיות, אמון וניסיון, מדביר נדרש גם לרישיון מהמשרד להגנת הסביבה. הרישיון ניתן לבסיס על סמך עמידה בתנאי קורס מדבירים שעורך המשרד וכן בהצגת תעודת יושר עדכנית מהמשטרה. אל תזמינו לעולם מדביר ללא רישיון בתוקף. בהצלחה!
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
הדברות הסביבה
הדברות הסביבה
הדברות הסביבה מובילים את תחום ההדברות בישראל. עם צוות של מדבירים מוסמכים בכל סוגי ההדברות, ברמות רעילות שונות. הדברות הסביבה שמים דגש על שירות מקצועי ואדיב, בהתאמה מלאה לצרכי הלקוח. מענה 24/7 לבעיות מזיקים מכל הסוגים ובכל סוגי המבנים.
מידע נוסף סביב הנושא
הדברת חשופיות והדברת חלזונות

מחפשים שירות הדברת חשופיות והדברת חלזונות מבעל מקצועי אמין ומקצועי? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות

הדברת ג’וקים

מחפשים שירות הדברת ג’וקים מבעל מקצועי אמין ומקצועי? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה

הדברת טרמיטים

מחפשים שירות הדברת טרמיטים מבעל מקצועי אמין ומקצועי? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה

הדברת פרעושים

מחפשים שירות הדברת פרעושים מבעל מקצועי אמין ומקצועי? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה

הדברת פשפשים

מחפשים שירות הדברת פשפשים מבעל מקצועי אמין ומקצועי? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה

הדברת צרעות

מחפשים שירות הדברת צרעות מבעל מקצועי אמין ומקצועי? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה