logo hadbarot hasviva

הדברה בגנים ציבוריים

מחפשים שירות הדברה בגנים ציבוריים מבעל מקצועי אמין ומקצועי? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

ישנה מחלוקת עתיקת יומין באשר לתפקידה של המדינה ושל הרשות המקומית. יש הגורסים כי עליה ליצור חברה מתוקנת ואידאלית. אחרים רואים בה שומרת לילה ותו לא שתפקידה להבטיח רמת ביטחון בסיסית לאזרחים. אולם גם אלו וגם אלו מסכימים על כך שמחובתה של הרשות לדאוג לביטחון התושבים ובכלל כך לבצע הדברה בגנים ציבוריים.

 

האחריות להדברה

כאשר אנו נתקלים במזיקים במרחב הפרטי שלנו, ברור מי אחראי להדברה. האחריות היא עלינו, בעלי המרחב. כאשר אנו רק השוכרים בבית ולא בעלי הבית, יש לבחון את שאלת האחריות לפי ההתחייבויות החוזיות במסגרת הסכם השכירות.

כאשר מדובר בשטחים ציבוריים, השאלה נעשית מורכבת יותר. העירייה תנסה להטיל את האחריות לביצוע הדברה בגנים ציבוריים על המשרד להגנת הסביבה, בעוד שהמשרד להגנת הסביבה ינסה להחזיר את האחריות לביצוע הדברה בגנים ציבוריים לעירייה. למרבה השמחה, במצבים בהם מדובר לא בשטחים ציבוריים סתם אלא בגנים ממש, הרי שהחוק מסדיר את האחריות לביצוע הדברה בגנים ציבוריים על העירייה והיא זו האחראית לביצוע המלאכה.

האחריות להדברה

 

האיסור על ביצוע הדברה מונעת

המאזינים לרדיו בחודשים האחרונים, שמעו וודאי על האיסור החדש על ביצוע הדברה מונעת. המשרד להגנת הסביבה פרסם תקנות, לפיהן חל איסור על ביצוע הדברה מונעת לפני הופעתם של מזיקים אלא מותר לבצע הדברה רק לאחר הופעתם של אלו. הדבר נכון גם לגבי פארקים וגינות ציבוריות. הדברה בגנים ציבוריים מותרת רק לאחר הופעת מזיקים ולא כהדברה מונעת.

האם משמעות הדברים היא כי העירייה לא יכולה לנקוט בצעדים כדי למנוע את הופעתם של המזיקים? כלל וכלל לא. התקנות החדשות אוסרות על ריסוס מניעתי במסגרת הדברה בגנים ציבוריים. בד בבד, התקנות ממליצות על שורת פעולות המרחיקות את המזיקים כדי להפחית את הצורך בביצוע הדברה בגנים ציבוריים. כדי להבין טוב יותר את הפעולות המניעתיות, יש להכיר תחילה את המזיקים נגדם מבוצעת הדברה בגנים ציבוריים.

האיסור על ביצוע הדברה מונעת

 

יתושים

מזיק טורדני במיוחד בגן הציבורי הוא היתוש. היתושים עלולים לרחף בגינה הציבורית ולעקוץ את הציבור. חשוב לדעת על היתושים כי נקבת היתוש מטילה את הביצים שלה במקווי מים עומדים. זכרו זאת לצעדים מניעתיים לביצוע הדברה בגנים ציבוריים.

 

דבורים וצרעות

הדבורים והצרעות נמשכים למקורות מים. הדבורה היא חיה בעלת חשיבות עצומה למערכת האקולוגית, אך כמובן שלא נשמח במיוחד להיתקל בקן דבורים בגינה הציבורית שלנו, בה מתרוצצים ילדים רבים אשר חלקם, סמוך לוודאי, אלרגיים לעקיצת הדבורה.

דבורים וצרעות

 

חולדות ועכברים

חולדות ועכברים נמשכים, בין היתר, לשאריות מזון. מכרסמים אלו לא ישמחו להישאר חשופים ויעדיפו להיות בתוך עשב גבוה או בתוך מחילות מאולתרות או בנות קיימא. גם עובדות אלו הינן קריטיות לצרכי הדברה בגנים ציבוריים.

 

נחשים

נחשים בגנים ציבוריים זו מכה של ממש. הנחש, ממש כמו המכרסמים המשמשים לו כטרף, לא ישמח להיות חשוף אלא לזחול על גחונו בין העשבייה הגבוהה או להסתתר מאחורי סלעים ואבנים.

נחשים

 

טרמיטים

טרמיטים בגינה הציבורית מסכנים, בראש ובראשונה, את עצי הגינה. הטרמיטים צובאים על העצים, מוצצים את לשד חיותם של העצים וממיתים עליהם כליה.

 

צעדי מנע

לאחר שהכרנו את המזיקים העיקריים שלנו, נוכל לדעת מהם צעדי המנע העיקריים לפני ביצוע הדברה בגנים ציבוריים. נסקור כעת את צעדי המנע השונים.

 

ייבוש מים

צעד המנע הראשון שלנו יהיה ייבוש מים עומדים בגנים הציבוריים. רובם של הגנים הציבוריים כוללים מדשאות. המדשאות מושקות בעזרת ממטרות. הממטרות עלולות בהחלט ליצור מקורות מים עומדים שיהוו מוקד משיכה עבור הדבורים, הצרעות והיתושים כפי שראינו לעיל. מכיוון שזהו המצב ואלו הם פני הדברים, מומלץ לוודא כי עובדי מחלקת שפ"ע מייבשים מקווי מים אלו כדי למנוע את הופעתם של המזיקים בגינה הציבורית ולייתר את הצורך בביצוע הדברה בגנים ציבוריים.

ייבוש מים

 

כיסוח דשא

הקפדה על כיסוח הדשא בפארקים ובגנים הציבוריים בתדירות גבוהה, ידיר את רגלם של המכרסמים ואת גחונם של הזוחלים מהפארקים. כזכור, אלו אוהבים להסתוות בעשביה הגבוהה. ממילא, כאשר העשבייה נמוכה ולא גבוהה, אין להם עניין להסתוות בה אלא הם יבחרו במקום אחר שאינו הגינה הציבורית וכך יתייתר הצורך בהדברה בגנים ציבוריים.

 

ניקיון ותחזוקה

ניקיון יומי של הפארקים והגנים תוך סילוק שאריות מזון, הזזת או סילוק אבנים גדולות ובדיקה במתקנים סגורים או סגורים למחצה, תפחית את הסיכויים להיתקלות במזיקים בגנים הציבוריים וממילא את הצורך בביצוע הדברה בגנים ציבוריים. זהו צעד מניעתי נוסף שתכליתו להקדים תרופה למכה ולהקטין את הצורך בביצוע הדברה בגנים ציבוריים.

ניקיון ותחזוקה

 

עיקור חתולים והרדמת כלבים משוטטים

כלבים וחתולים נושאים עמם פרעושים וקרציות. אלו מסוכנות לא רק לכלבים אלא גם לנו לבני האדם. מחובתה של העירייה לדאוג לעיקור החתולים ולהרדמת הכלבים המשוטטים. להליכים אלו תרומות רבות להגברת הביטחון של התושבים. לענייננו, עיקר ההתמקדות היא בתועלת שבהרחקת סכנת המזיקים המסוכנים מהילדים הרכים בגנים הציבוריים.

אלו היו, אם כן, ארבעה צעדי מנע משמעותיים העשויים להפחית בעשרות אחוזים את הצורך בביצוע הדברה בגנים ציבוריים. להפחית, אך לא לשלול את הצורך. לעיתים, עדיין קורה שיש צורך בהדברה של ממש בגנים הציבוריים.

עיקור חתולים והרדמת כלבים משוטטים

כאשר למרות כל צעדי המנע הגיעו מזיקים לגינה הציבורית, יש ליצור קשר עם המוקד העירוני ולדווח על כך. העירייה תסגור את הפארק ליום או אף לחצי יום בלבד, תשלח למקום מדביר ותרסס כנגד המזיקים בשטח הספציפי. ככל שמדובר במכרסמים, היא תפרוס מלכודות ללכידת המכרסמים. לעיתים, שיחה אחת לא תספיק כדי לגרום לעירייה לפעול. לכן, התאגדו קבוצת אנשים והתקשרו שוב ושוב עד לביצוע ההדברה בגנים הציבוריים על ידי העירייה.
נחשים, כידוע, לא מדבירים אלא לוכדים. גם במקרה זה עליכם להתקשר למוקד העירוני. בניגוד להתמהמהות דלעיל, כאן העירייה תפעל במהרה. המוקנית תבקש מכם להישאר על הקו ולשמור על קשר עין עם הנחש בגינה הציבורית, עד להגעת לוכד נחשים מטעם העירייה למקום. בו זמנית, היא תשלח כמובן לוכד נחשים לנקודה המצוינת. עם הגעת הלוכד, הוא יתפוס את הנחש, יכניס אותו למיכל ייעודי וישחרר אותו לאחר מכן בשטח פתוח מרוחק ממקום יישוב המאושר על ידי רשות הטבע והגנים והמשרד להגנת הסביבה. כך, בזה האופן, תושלם לכידת נחשים בגינה הציבורית, הדברה בגנים ציבוריים, וצעדי מנע נחוצים בגנים הציבוריים. שיהיה לכם בהצלחה והדברה מוצלחת!
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
הדברות הסביבה
הדברות הסביבה
הדברות הסביבה מובילים את תחום ההדברות בישראל. עם צוות של מדבירים מוסמכים בכל סוגי ההדברות, ברמות רעילות שונות. הדברות הסביבה שמים דגש על שירות מקצועי ואדיב, בהתאמה מלאה לצרכי הלקוח. מענה 24/7 לבעיות מזיקים מכל הסוגים ובכל סוגי המבנים.
מידע נוסף סביב הנושא
הדברה בחדר מדרגות

מחפשים שירות הדברה בחדר מדרגות מבעל מקצועי אמין ומקצועי? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב

הדברה בגני ילדים

מחפשים שירות הדברה בגני ילדים מבעל מקצועי אמין ומקצועי? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב

הדברה באולמות

מחפשים שירות הדברה באולמות מבעל מקצועי אמין ומקצועי? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה

הדברה בגג

מחפשים שירות הדברה בגג מבעל מקצועי אמין ומקצועי? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה

הדברה במפעלים

מחפשים שירות הדברה במפעלים מבעל מקצועי אמין ומקצועי? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה

הדברה בפארקים

מחפשים שירות הדברה בפארקים מבעל מקצועי אמין ומקצועי? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה