logo hadbarot hasviva

הדברת כיני יונים

מחפשים שירות הדברת כיני יונים מבעל מקצועי אמין ומקצועי? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו עכשיו:

כיני יונים – יש דבר כזה. לא מדובר בקן של יונים בקוף, אלא בכינים בכף מלשון כינה. כיני יונים הינם חרקים קטנטנים, ממש זעירים, הניזונים מדמן של העופות. כשם שהכינים הרגילות ניזונות מדמנו אנו, לרוב מהקרקפת, כיני היונים ניזונות מדם העוף. אם כן, מדוע אנו קוראים להן כיני יונים ולא כיני עופות? התשובה, פשוטה למדי. הופעתן של כיני היונים במרחב האורבני מיוחסת, ניחשתם נכון, ליונים. היונים הן המקור הנפוץ ביותר לכיני היונים.

 

הופעתן בבית

אתם עשויים לשאול את עצמכם, מה לכיני היונים ולמרחב הביתי שלנו. גם כאן, התשובה אינה סבוכה ואף אינטואיטיבית. הכינים מזהות קינים של יונים כמקור פוטנציאלי למזון. הן ממילא מגיעות לאזור הקן ומתרבות בו. כאשר מצוי קן יונים בסמוך לבית שלכם, כיני היונים יגיעו אף הן כטפילים לקן ויחדרו אל תוך הבית או הדירה שלכם.

 

הופעתן בבית

 

הנזק מהכינים

כיני היונים גורמות לנזקים קלים בלבד. הכינים גורמות, איך לא, לגירוד מאסיבי היכן שהן נמצאות. כתוצאה מכך, נרצה לבצע הדברת כיני יונים כמה שיותר מהר. הדברת כיני יונים תעלים את החרקים הטפילים, תשחרר אותנו מהם ותפסיק את הגירוד. זוהי החשיבות בביצוע הדברת כיני יונים.

חשוב לדעת כי ישנם אנשים אשר אלרגיים לכיני היונים. עבור אותם אנשים, הגירודים עלולים להיות מסוכנים למדי ובמידה והכינים פגעו בהן, על אותם אנשים ללכת לבית החולים. עבורם, החשיבות של הדברת כיני היונים קריטית למדי.

 

הנזק מהכינים

 

איתור הכינים

איתורן של כיני היונים לצורך הדברת כיני היונים אינו פשוט בכלל. הדרך הטובה ביותר לאתר אותן ולבצע הדברת כיני יונים, היא להרגיש את הגירודים. אולם הגירודים אינם מבשרים בהכרח על בואן של הכינים. ייתכן שמדובר בקרדית האבק. לכן, החליפו מצעים, נקו את הרצפה טוב טוב, ולאחר מכן אם הגירודים ימשיכו כנראה שמדובר בכיני היונים.

כמובן שסממן נוסף הוא הימצאותן של יונים באזור. הסיבה לחשוד שמדובר בכלל בכיני יונים, נובעת מקינונן של יונים בסמוך לביתכם. ללא יונים, או ציפורים אחרות, באזור הדירה שלכם, כנראה שלא מדובר בכיני יונים ולא תזדקקו להדברת כיני יונים.

 

איתור הכינים

 

ביצוע ההדברה

כעת, נלמד כיצד מבוצעת ההדברה בפועל. ראשית, נציין כי מיתוס ידוע גורס כי חומץ ביתי קוטל את כיני היונים והוא חומר טבעי לביצוע הדברת כיני יונים. ייתכן שהחומר אכן פוגע בכיני היונים, אך על כל פנים הוא אינו מדביר אותן בקנה מידה מספק. מכיוון שאלו הם פני הדברים, נמליץ לכם בחום שלא להסתפק בהדברת כיני יונים באמצעות חומץ אלא תנסו לבצע את ההדברה על ידי מדביר, בדרכים המקובלות.

המדביר יקטול את כיני היונים בעזרת חומרים כימיים שיחנקו את הכינים. הדברת כיני יונים לא תסתפק בקטילת הכינים החיות אלא גם באלו שטרם בקעו מהביצה. כך, לא יקרה מצב בו כמה ימים לאחר הריסוס הכינים ישובו ויופיעו בבית.

במסגרת ריסוס הכינים, המדביר ירסס את כל הרצפה וכן את מסגרות החלונות, את החלונות עצמם ואת אדני החלון. הדברת כיני יונים מזכה, בדרך כלל, לאחריות לאורך שלושה חודשים שלמים.

 

ביצוע ההדברה

 

מניעה מלכתחילה

הדרך הטובה ביותר למנוע את הופעתן של כיני היונים ולהקדים תרופה למכה בכל הקשור להדברת כיני יונים, היא סילוק היונים מקרבת ביתכם. ישנן כמה שיטות באמצעותן ניתן להרחיק את היונים.

 

שיטה א' – דוקרנים

השיטה הראשונה להרחקת יונים מבתיכם היא פריסת דוקרנים במקומות המועדים לקינונן. יונים נוטות להתמקם על אדן החלון שלנו, על גדר המרפסת ועל סף הגג. בכל אחד מהמקומות הללו ניתן לפרוס רצועות דוקרנים. רצועות אלו ימנעו מהיונים כל אפשרות שהיא לנחות ממעופן במקומות בהם פרוסים הדוקרנים, והן ימשיכו במעופן אל מקום אחר. כך, אתם תהנו מבית נקי מיונים.

ישנה חשיבות גבוהה לתחזוקת הרצועות. מספיק שאחת החוליות ברצועה נשברה, זזה ממקומה או התעקמה, והיונים ינצלו נקודה זו לרביצה ואולי אף לקינון. לכן, עליכם ועליכן להיות במעקב מתמיד ולוודא שהרצועות מונחות במקומן.

 

שיטה א' – דוקרנים

 

שיטה ב' – רשתות

לעיתים, הדוקרנים לא יספיקו. היונים יוכלו לחדור, למשל, למסתורי הכביסה החביבים עליהן במיוחד ולקונן שם. הרחקת יונים אלו תתבצע באמצעות פריסת רשתות צפופות, שימנעו את מעבר היונים. רשתות אלו יהיו, לרוב, רשתות סיליקון. לחלופין, הן יהיו עשויות ממתכות קלות.

את הרשתות חשוב להחליף אחת לתקופה. אחרת, הרשתות יתחילו להתפורר והיונים יצליחו לשבור אותם. במקרה שכזה, עלול להיגרם מצב נוראי – היונה תצליח להיכנס למסתור הכביסה, אך לא לצאת ממנו. היונה תשתגע בתוך המסתור, תטיל לשלשלת לכל עבר ולבסוף תמות בתוך המסתור. כדי להימנע ממצב זה, חשוב לתחזק את הרשתות.

 

שיטה ב' – רשתות

 

שיטה ג' – הדברה אלקטרונית

הרחקת יונים באמצעות מכשירים אלקטרונים מחולקת לשני סוגים של מכשירים. הסוג הראשון הוא של מכשירים המפיקים צלילים גבוהים למדי שאוזן אנושית לא שומעת. היונה, לעומת זאת, צפויה לשמוע את הצליל המחריש אוזניים ולהתרחק מהמרחב. אפקטיביות מכשירים אלו נתונה בספק.

 

שיטה ג' – הדברה אלקטרונית

 

הסוג הנוסף של ההדברה האלקטרונית, נחשב ליעיל יותר. מדובר ברצועות בהן עובר מתח חשמלי נמוך יחסית. הרצועות ייפרסו היכן שנפרסים הדוקרנים וכן סביב מסתור הכביסה. ככל שהיונה תיגע ברצועות, היא תקבל שוק חשמלי קל. שוק זה לא יפגע בהן כלל וכלל, אך יכאיב להן. הכאב ייצור התניה לפיה התקרבות לביתכם שווה כאב והן יימנעו מלהגיע אליו. כך, תבוצע הרחקת יונים אלקטרונית מתוחכמת למדי.
חשוב לדעת כי לא כל אדם הקורא לעצמו מדביר, הוא אכן מדביר רשמי. מדביר רשמי הוא רק מי שאוחז ברישיון בתוקף, מטעם רשות הטבע והגנים. הרישיון מונפק למדביר על סמך הצגת תעודת יושר תקפה מהמשטרה וכן לאחר עמידה בתנאי קורס המדבירים, קורס שעורכת הרשות ואורכו כשלושה חודשים.  מלבד רישיון בתוקף, חשוב לוודא כי המדביר אמין ומשתמש אך ורק בחומרים איכותיים להדברה. להקפדה על חומרים תקניים ואיכותיים חשיבות כפולה. ראשית, חומרים אלו יבצעו את העבודה כמו שצריך. ראשית, חומרים אלו לא יפגעו בכם, דרי הבית, לאחר ההדברה. שימוש בחומרים זולים ולא איכותיים עלול לסכן אתכם ולגרום לכם לנזקים. זהו ממש זול שיוצא ביוקר. זהו, אם כן, המידע הנחוץ באשר להדברת כיני יונים מהבית שלכם. נציין כי עלותה של הדברת כיני יונים, נעה בין 350 שקלים בדירה קטנה לשבע מאות שקלים בבתים גדולים. שיהיה לכם בהצלחה!
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
הדברות הסביבה
הדברות הסביבה
הדברות הסביבה מובילים את תחום ההדברות בישראל. עם צוות של מדבירים מוסמכים בכל סוגי ההדברות, ברמות רעילות שונות. הדברות הסביבה שמים דגש על שירות מקצועי ואדיב, בהתאמה מלאה לצרכי הלקוח. מענה 24/7 לבעיות מזיקים מכל הסוגים ובכל סוגי המבנים.
מידע נוסף סביב הנושא
הדברת חפרפרת

מחפשים שירות הדברת חפרפרת מבעל מקצועי אמין ומקצועי? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה

הדברת חולד

כאשר אתם נתקלים בתילי עפר ואדמה בשדה, כנראה שאתם אומרים – "היי, הנה חפרפרת!" זהו תיאור שגוי של המציאות. מי שחופר את אותן חפירות בארץ

הדברת יונים

מחפשים שירות הדברת יונים מבעל מקצועי אמין ומקצועי? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה

הדברת חולדות

מחפשים שירות הדברת חולדות מבעל מקצועי אמין ומקצועי? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה

הדברת עכברים

מחפשים שירות הדברת עכברים מבעל מקצועי אמין ומקצועי? ריכזנו עבורכם את בעלי המקצוע והחברות המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה